Digitálne franšízy novo vo svete podnikania
Zaujímavosti

Digitálne franšízy novo vo svete podnikania

Kto by to bol tušil, že sa digitálny svet dostane aj do sveta franchisingu. Aj keď si možno hovoríte, že sa to dalo čakať, nájdu sa medzi nami jedinci, ktorí doteraz o digitálnych franšízach nepočuli. Možno dokonca nepočuli ani o samotnom franchisingu, čo je spôsob podnikania na základe licenčných zmlúv. Vďaka licenčným zmluvám môžete rozbehnúť podnikanie pod značkou, ktorá má na trhu svoje miesto. Môžete si otvoriť pobočku firmy Extéria Market, tiež si môžete otvoriť pobočku rýchleho občerstvenia KFC. Je to na vás. Teraz sa však vráťme po krátkom predstavení franchisingu zamerať na to, čo sú to digitálne franšízy. Ide totiž o novinku vo svete podnikania všeobecne, nielen vo svete franchisingu.

Ak sledujete pravidelne dianie vo svete franchisingu, respektíve dianie vo svete podnikania ako takého, určite ste zaregistrovali to, že sa franchising tlačí do digitálnych odborov. Na princípe akýchsi digitálnych franšíz funguje v súčasnosti už niekoľko biznisov, patrí k nim napríklad Liftago, čo je taxislužba, tiež k tomu patrí Zásilkovna, ktorá je dnes naozaj silným konkurentom klasické Slovenskej pošty. Spomenúť môžeme tiež podnik Robeeto, čo je aplikácia, ktorá prepája záujemcov o drobné živnostenské služby s pracovníkmi.

Trendom je hlavne kofranchising

Aj keď sú digitálne franšízy istým trendom, podľa mnohých odborníkov sú ešte väčším trendom takzvané kofranchisingy. Jedná sa o franchising, keď dvaja koncepty fungujú vedľa seba a navzájom sa dopĺňajú. Kým jedna Frančíza poskytuje zázemie, druhá poskytuje napríklad personál – to je príklad, ak by sme ho mali uviesť.

Začínajú sa rozširovať maloobchodné služby aj finančné služby

Vzniknuté digitálne franšízy však poukazujú len na to, že sa začínajú rozširovať maloobchodné služby a finančné služby všeobecne. Zrazu sa upúšťa od rýchlych občerstvení, ktorých je na trhu už veľa. Prednosť sa dáva spomínaným maloobchodným značkám alebo finančným službám. Týchto franšíz na našom trhu nie je ešte toľko, ľudia toho tak využívajú a vypĺňajú dieru na trhu.