Ako nové vozidlá Škoda získavajú svoje farebné odtiene?
Zaujímavosti

Ako nové vozidlá Škoda získavajú svoje farebné odtiene?

Podali ste nedávno na výkup áut svojho štvorkolesového maznáčika a rozhodli ste sa kúpiť si jeho novú verziu? Možno vás prekvapilo nielen celkové vybavenie nových modelov, ale aj ich farebnosť. Zapracovalo sa nielen na interiéri, ale predovšetkým na exteriéri, a to hlavne po stránke farebných odtieňov. A práve pri farbách zostaneme. Poďme si povedať, ako práve vozidlá značky Škoda získavajú svoje odtiene.

Vývoj farby je finančne nákladný proces

Ak by ste sa spýtali nejakej zástupkyne nežného pohlavia, čo je to za auto pred vami, pravdepodobne by vám neodpovedala značkou, ale farbou. To je jednoducho holý fakt. Avšak nielen z tohto dôvodu si vývojári dávajú záležať na tom, aké farby použijú pri výrobe ďalšieho modelu. Niekedy je to jasná vec, inokedy je to veľmi náročný a finančne nákladný proces. Veľakrát sa totiž dáva prednosť menej obľúbenej farbe, ktorá však vie upútať pozornosť čiže sa hľadajú jej prijateľné, atraktívnejšie odtiene.

Farby sú totiž to, čo tiež predáva a čo hlave púta pozornosť. Je to taký marketingový neviditeľný pomocník, v ktorom tkvie neuveriteľná sila. Je však pravdou, že niekedy nejaké odtiene nie je práve ľahké dostať do sériovej výroby. Výsledný odtieň totiž pri mnohých farbách vzniká až po niekoľkých lakovaniach, čo je veľmi náročné nielen finančne, ale predovšetkým výrobne.

Výrazné farby nesú hlavne novinky

Ak by sme sa pozreli na nové „kolekcie” vozidiel značky Škoda, zistili by sme, že výrazné odtiene nesú na svojich bremenách hlavne novinky. Nová Škoda Fabia či iné modely sú nositeľmi napríklad výrazne červené alebo oranžové, ktorá je na diaľniciach rozhodne neprehliadnuteľná.

Je však pravdou, že niekedy je nutné si automobil v danom odtieni objednať. Občas to nie sú veci na počkanie.

Rozhodujúce nakoniec nie je iba farba

Avšak domnievať sa, že rozhodujúcim parametrom je iba farba je mylné. Nakoniec to nie je len o farbe, ale aj o aktuálnych trendoch, ktoré v automobilovom svete kolujú, a tiež o technológiách, ktoré musia a majú zodpovedať požiadavkám klientov.