Objaví sa vodné e-kolesá na každej nádrži?
Zaujímavosti

Objaví sa vodné e-kolesá na každej nádrži?

Sotva sme si zvykli pustiť všetkých nadšencov cyklistiky na elektrický pohon, začali sa hrnúť k našim vodným plochám. Novozélandský patent sa šíri po celom svete.

Päť rokov vo vývoji

Je to už päť rokov, čo si novozélandská značka Manta5 stanovila jasný cieľ – rozšíriť svoj patent Hydrofoiler do celého sveta. A zdá sa, že sa to darí. Hydrofoiler XE-1, špeciálne upravený vodný elektrobicykel vyrobený z karbónu, sa pohybuje po mnohých častiach sveta. Možno nebude trvať dlho a vy si už nebudete môcť užívať svoj obľúbený rybolov a člnkovanie na našich priehradách a rybníkoch. Bude to rušné.

Kombinácia, ktorá funguje

Vynález karbónového bicykla je naozaj dobrý nápad. Je to kombinácia technológie hydroplánu alebo klzáku s pridaním elektrického pohonu pedálmi. Vaše úsilie je teda dostatočne efektívne na to, aby bola jazda na vodnom bicykli zábavná.

Svišťanie okolo?

Asi nikto z nás neočakáva, že šliapací bicykel bude vystavený ostrým zákrutám a pretekárskym šialencom, ktorí sa rozhodnú ohroziť vodné ekosystémy. Hoci, človek nikdy nevie. Technológie, samozrejme, poháňajú tento stroj ďalej a ďalej. Zatiaľ však môžeme povedať, že maximálna rýchlosť, ktorou sa budeme preháňať po vodnej hladine, je približne 20 kilometrov za hodinu. Príjemné tempo, ktoré vás udrží v teple, ale aj v sedle. A ak sa tak náhodou nestane, stále môžete naskočiť späť.

Kompozity zabezpečujú nízku hmotnosť

Aj keď sa vodný bicykel už vyrába, jeho kúpna cena je stále pomerne vysoká. Zariadenie je totiž vyrobené z kompozitov, ktoré sú veľmi ľahké. Nemá vztlakové krídla ani vrtule. Hmotnosť je preto veľmi príjemná a vodné koleso sa ľahko prenáša aj vo väčšom kufri auta.

Cena hydroplánu je zatiaľ pre bežných používateľov pomerne vysoká. Stojí približne sedem a pol tisíca dolárov, čo je viac ako stosedemdesiattisíc korún. Niektoré požičovne ju však už určite majú k dispozícii.